Followers yang disayangi

Sunday, 7 August 2011

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Di Malaysia

     
p/s : Bila membeli juadah berbuka jangan keterlaluan dan 
membazir... biarlah bersederhana..

 Firman Allah yang bermaksud : " Sesungguhnya orang yang membazir itu adalah saudara-saudara syaitan dan syaitan itu adalah sangat ingkar kepada Tuhannya " (Surah Al-Isra' ayat 27)

 Jom renung sejenak bila melihat gmbr di bawah ini :

    

11 comments:

alepridz said...

betul tu... angguk-angguk... amalan syaitan...kalau setan dah kene ikat.... tapi masih membazir jugak... maknanyer... orang tu la setan... huhu... ^^

syErAh said...

:erk

alhamdulillah kalau makanan tak habis pun..rezeki ade untuk kucing belakang umah =)

sedih bile tgok gmbar tu =(

~sHy~ said...

yup ct..jgn membazir..harga makanan pon dah naik skang ni perlu la berbelanja ikut keperluan sahaja..:)

ceritasekupang said...

betul tu...tak elok membazir...merugikan sja...

Biey said...

terase lah plak.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Sian sangat kat dorang yg kebuluran tu.. Tp apakan daya, tak upaya nak membantu mereka.. Semoga Allah murahkan rezeki utk mereka walau hanya sekadar air dan gandum..

:(

Syafiq Mokhtar said...

nasihat yang baik ct.. makan ala kadar je.. skang ni kat bazar ramadhan pun makanan mahal2.. :)

Norashiqin Kamaruzaman said...

assalamualaikum ct...=) heheh, betol tu...hehhe, tapi BL mkn bnyk kali...klu tak abis BL sambung malam or time sahur...so, tak bazir kan kan...hikhik ><,


ct ditag lagik:

http://cinqleafclover.blogspot.com/2011/08/segmen-ramadhan-jejaka-terhangat.html

~+aSma dAud+~ said...

mmg pun..mesti ada bujet tap2 hari tau..baru lah kita tak berlebeh lebehan

anamizu said...

bersyukur lahir di bumi malaysia..
semoga sahabat di sana dikurniakan rahmat sebaiknya..aminn







salam kenal dr cik ana :)

Solihin Zubir said...

yeahh.. jgn smpai BAZAR ramadhan jd BAZIR ramadhan pulak.. kan..