Followers yang disayangi

Friday, 12 August 2011

Bagaimana nak hilangkan perasaan sedih??

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Apa khabar semua pada 12 Ramadhan ni? Semoga diri dan iman bertambah sihat..Ct nak tanya, korang selalu rasa bersedih dan berduka?? Ha, senang je kalau nak hilangkan perasaan mcm tu.. Ct cadangkan korang beli buku dan hayati buku yang bertajuk Jangan Bersedih:Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia karya Dr 'Aidh Bin' Abdullah Al-Qami.. Dalam buku ini, terdapat 13 bahagian iaitu Emas, Kalung, Permata, Mutiara, Berlian, Intan, Yaqut, Nilam, Cincin, Zamrud, Manikam, Intan dan Kristal.. Harga dia Rm10, penerbitnya Al-Hidayah...Tetiba ct rasa dah jd macam promoter buku pula...hehehe.. 

Didalam setiap bahagian tersebut, ia byk cerita tentang kisah dan  diselitkan dengan ayat-ayat Al-Quran dan hadis.. Selain itu ada diselitkan dengan kata-kata hikmah, pesanan dan semangat..Sekiranya anda sedang bersedih, berduka, tertekan, ct syorkan anda cuba baca dan hayati buku ini..Ia sedikit sebanyak akan memberi motivasi dan menghilangkan kesedihan yang ada alami..Selamat membaca ya =)

p/s : ada masa ct kongsikan kisah 
   yang ada dalam buku ini ya..

17 comments:

Spanar Buruk said...

kat mana ada buku ni ct?..nmpk menarik la..lgipun sbk ni suka sgt sedih sorang2.. :adess

si macho said...

:hah kak ct promoter buku :hah :bak nak beli stu kak :p

muhamadsufian89 said...

buku ni utk pempuan je ke atau laki pun boleh baca jugak?? sebab tengok dia tulis pempuan je tu. hehe

al-kisah said...

bku cmni lar bgus bce.berkembang skit mnda kita ..

Farah Awang said...

buku "bebas dari belenggu" pon best gak
aritu belek belek kt rumah kwn
sempat bace sikit2 je tp siyes best buku tu
:)

Phat said...

nape ni sedih2 ni...sedih tu perkara biasa bagi setiap manusia...tapi jgn la plak bersedih ni kita jadikan alasan untuk membuatkan kita lemah....terus kan bersemangat jadikan sesuatu yang sedih itu sebagai pengajaran / motivasi....buku tu nmpk menarik isi kandungan nya....

asya said...

hmm bagus buku ni! lagi bagus untuk org mcm asya yg agak slalu bad mud!=.=' thnx kongsi!

Kakkoii said...

jangan bersedih ni ada beberapa buku... kalo nak yg best, beli yang dah siap compile nye.. puas bace!

syura shii said...

nanti kongsi2 la cite dlm tu:)

AleeyaLiya said...

liya dh beli buku tuh..mmg best la baca...
tpi duk kt kampun liya kat besut..hihi..liya tertinggal kat sana..

nur dano said...

la tahzan.....

~ Cik Azz ~ said...

Akak tak habis baca lagi buku La Tahzan akak ni.. Maybe version buku tu berbeza dgn buku CT ni...

Saiful Bakhtiar said...

bykkan berdoa bila bersedih

Sarah said...

isi buku tu sme ngn buku la tahzan x? sbb sarah ada satu buku, jangan bersedih..

Miss Dolce and Gabbana said...

the best book ever lepas La tahzan.Banyak input yang boleh kita dapat dari buku ni. :)

Syafiq Mokhtar said...

fiq ada buku
"jangan bersedih" :setelah kesulitan pasti ada kemudahan.
dari penulis yg sama Dr. Aidh B.Abdullah Al-Qarni.
buku yg ct gitau ni sama x isi dia ngan yg fiq punya?

miZz_nizZ said...

kena tabah kn kalo sedey. idak melarat2 smapi murung.kompem best buku tu.