Followers yang disayangi

Monday, 25 July 2011

Lagu Nasyid

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Apa khabar semua? cuba teka gmbr sape tu?? ct bg clue, dia penyanyi nasyid.. dah jd satu fenomena baru pada tahun ni.. dpt teka?? tidak dapat?xpelah..meh ct bgtau..td ct duk dgr lagu, tetiba terdengar satu lagu ni.. terus ct teringat kenangan pada bulan mac 2010 di program ISK...di situlah bermulanya ct mengenali lagu Open Your Eyes. Empunya potret itu ialah Maher Zain yang berasal dari sweeden..lagu2 beliau yang amat popular ialah Insha Allah, For the rest of my life, Thank you Allah, The Chosen One, Hold my hand, Barakallahulakuma, Awaken, Open your eyes, Palestine Will be free, Allahi Allah Kiyakaro, Ya nabi salam alayka..

Sewaktu ct di sekolah rendah dulu, ct suka sangat lagu-lagu nasyid kumpulan Raihan,Rabbani,Hijjaz, Huda, Mawaddah..Meningkat remaja, ct dgr lagu2 nasyid dari kumpulan Nowseeheart, Saujana, Inteam, Unic, Dehearty, Far East, Instinct.. lagu nasyid kegemaran ct?? lagu aeman-buatmu ibu, ayah, di pondok kecil, unic-ke makam bonda, inteam-pemergianmu dan byk lagi lah...jika ct pandu keta di highway, lagu2 ni ct buka dan nyanyi utk hilangkan mengantuk..

p/s anda ada lagu kegemaran tak?
  meh kongsi dgn ct =)

4 comments:

LemonSusu Skyjuice said...

assalamualaikum ct..lynn suka maher zain..perghh suara die awesome!!hhahaha..pelik gak bile nyanyi lagu dalam bm xde slanga...kan2...????hahahhaaha

kyo_9 said...

ISK??
Ini Sejarah Kita??

huhu..
x sangka ct pon pernah join program camtu..

miss ct said...

Assalamualaikum...

tq lynn sudi komen...same lah dgn ct.. suka gak lagu tu =)

tq kyo.. sudi komen.. ye ke isk tu ini sejarah kita? xsangka? nape pula?

♥ LuRveLyAmiera ♥ said...

miera suka lagu-lagu dari In-Team, UNIC & Hijjaz..yang lain pun ade juga..^_*