Followers yang disayangi

Tuesday, 5 July 2011

Duit dan keberkatan

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Apa khabar semua? semoga sihat walafiat, Amin.. pagi tadi, ct temankan kwn pg interview kerja.. sbnrnya kwn ct dah kerja, tp dia berhenti..nak tau kenapa?? sbb majikan dia tidak bagi dia solat.. bos dia kata, pekerja kat situ qada solat.. korang terkejut tak??meh, cik ct nak bercerita sdkt.. dgr ya kwn2...pada masa dahulu kala, cik ct pernah kerja "part time".. ct kerja untuk timba pengalaman dan blaja tentang alam pekerjaan ni...ct hanya kerja 2-3 bulan je =P 

ct kerja dari kul 10 pagi sehingga 10 mlm.. ada shift pagi dan petang... ketika waktu maghrib, boleh dikira dgn jari rakan sekerja ct yg tunaikan solat... rata2 yg bekerja kat situ melayu dan beragama ISLAM.. peliknya.. solat bukannya lama..dlm 10 minit..apa salahnya tinggalkan pekerjaan tu kejap utk solat.. dunia...oh dunia..manusia oh manusia...apa-apa pun keberkatan itu paling penting dalam hidup.. berkat dunia, selamat akhirat... Wallahuallam

4 comments:

Siti Safiyyah said...

cerita yg sama terjadi kat kawan ss, kamarul tu. dia penah keje kat kilang buat milo kalau tak silap. tapi dia keje tak sampai sehari, sebab dia kata tak sanggup nak melihat pekerja2 lain tinggal solat. siap ada pekerja kat situ cakap, dia lah pekerja yg paling bagus skali sbb pegi solat. sedih kan? T_T

miss ct said...

Assalamualaikum ss..
tq sudi komen...nasib baik tmpt keja ct ada yg solat.. tp sedih juga kan ada pekerja2 mcm tu... doakan ct istiqamah yg ss...

ReYnn said...

Apabila yang wajib diremehkan,perkara haram di agungkan,beginilah jadinya....tepuk dada tanya iman kita :)

kyo_9 said...

Assalamualaikum..

hmm.. topik solat nih memang menyedihkan.. beruntung orang2 yg diberi hidayah ntk istiqamah dalam mengerjakan solat..

sebut pasal solat, ada borak ngan sorang minah Jpon tempoh hari, dia kata skang ni dah banyak syarikat di Jpon yang menyediakan ruang ntk solat bagi pekerja Islam.. Alhamdulillah, negara luar semakin mendekati Islam tapi terbalik pula di negara Islam tu sendiri..

“Islam bermula sebagai sesuatu yang asing dan akan kembali menjadi asing sebagaimana permulaannya, jadi berilah khabar gembira kepada orang asing itu.”

source : http://www.bicaramuslim.com/bicara7/viewtopic.php?p=168465&sid=3b6befb4843ca92d4779fef4bc90c019