Followers yang disayangi

Thursday, 7 July 2011

Gatal

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


apa benda ni?? sape tau??

Apa khabar semua? semoga sihat walafiat... sape tahu gmbr kat atas tu ape?? tu keladi... semlm, ct bantu mak siang  keladi utk masak asam rebus keladi... korang pernah dgr miang2 keladi kan?? mmg gatal sgt masa ct siang keladi tu..pergh, mmg xtahan lah.. lepas je hbs buat, mak ct cepat2 ambilkan asam jawa gaul dengan garam..lepas tu lumur kat tgn.. 

adalah dlm 15 minit ct ramas asam jawa dgn garam kat tgn ct...pergh lepas tu, tgn ct bengkak.. yang peliknya selama ni ct buat tidak pula gatal.. rupa-rupanya mak ct kata, semasa ct siang keladi tu, mak ct nampak tangan ct kena air... oh.. patutlah.. memang pun, lepas siang keladi tu...ct rendam  dlm air..lepas ni, ct akan berhati-hati bila siang keladi ni... pengalaman terbaik =) 

7 comments:

LemonSusu Skyjuice said...

assalamualaikum ct..hah..sulur keladi..??xpnah dgr,,tapi miang2 keladi tu mmg lah bnyk kali dgr,,hahhaa..erk mmg xleh kena air ek time ngah siang tu.\/

noonaQQ said...

sian ct..nape x lapik tangan dulu ct..noona lapik guna plastik,tkt2 gatal..hehe

miss ct said...

Assalamualaikum...

lynn..tq sudi komen.. petua kot..bila siang jgn kena air

noonaqq tq sudi komen..lapik guna plastik?? xthrill klu mcm tu.. =P

kyo_9 said...

assalamualaikum~~~

first time dgr tumbuhan nih..
guna kt masakan ke?
masakan jenis apa?
umah ct ada kebun ke?
kebun jenis camne?
selain tumbuhan nih, tumbuhan jenis apa lagi yg ditanam di kebun umah ct?

LemonSusu Skyjuice said...

kyo,,nak tny kat formspring,,hahahahah XD..ok thanx for the info ct!~~:)

miss ct said...

Waalaikumussalam kyo..
tu sulur keladi.. tak tanam kat umah..beli je..bgsnya masak dalam masak asam rebus keladi.. ada kebun bunga je..itu pun sekangkang kera..kecil je..kat umah just tanam limau,daun kunyit,serai,dllg..

TheSyafiq Mokhtar said...

mesti sedap masakan mak ct.. boleh la suh pos,,lalala :larikk :P