Followers yang disayangi

Tuesday, 31 May 2011

Keluarga angkat

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Apa khabar?? semoga dlm keadaan sihat walafiat..korang pernah join program anak angkat?? ct pernah menyertai program  anak angkat selain gotong-royong, pg rumah anak2 yatim, bg motivasi pada adik2 yg bersekolah... klgr angkat ct bermula di johor, seterusnya di melaka.. di terengganu ada 2 keluarga angkat, dan akhir sekali di sabah..ct xsempat ke perak, kelantan, pahang, perlis, kedah, penang, sarawak dan selangor... xmampu ct  jika ada klgr angkat yang ramai...


walaupun ct ada klgr2 angkat, bg ct keluarga sendiri yang wajib diutamakan dulu.....jika anda ada peluang, cuba lah menyertai program sebegini.. pengalaman pahit bila ct sukar utk mendptkan sponsor program yang kita anjurkan....pengalaman yang paling seronok bila ct dapat klgr yang susah dan bilangan adik beradik yang ramai...bila melihat kehidupan mereka, ct rasa insaf dan bersyukur sgt di atas rezeki yang ct kecapi sekarang ini...semoga ukhwah ct dan klgr2 angkat berkekalan sehingga akhir hayat...

"Ukhuwah itu bukan pada indahnya pertemuan, tapi pada ingatan 
seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya." — Imam Al-Ghazali

p/s : jom kongsi cite jika ada pengalaman =)

3 comments:

LemonSusu Skyjuice said...

amin...=)

NurAmal said...

Ameen..

Amal pun ada 1 keluarga angkat. best kan ikuti program macam ni.. :-)

by the way, tumpang tag ct kat sini :

http://nuramalinayazid.blogspot.com/2011/06/fya-pelangi-bikin-kecoh.html

dengan kat sini:

http://nuramalinayazid.blogspot.com/2011/06/bcr-kontest-kamilah-geng-bcr.html

hehe~

SYAF said...

:)