Followers yang disayangi

Sunday, 29 May 2011

Cuti sekolah

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Dah lama ct meninggalkan alam persekolahan, sampai ct tidak ingat tarikh atau cuti sekolah...Rupa-rupanya hari jumaat hari terakhir persekolahan.. Semalam bermulanya cuti sekolah sehingga 2 minggu...Ct memang suka sangat bila cuti sekolah ni.... boleh lah kami sekeluarga pergi bercuti.. cuti yang lepas, kami pergi mandi kat air terjun gunung ledang.. air nya sejuk.... bestnya berkelah dgn klgr sekali sekala... Kami sekeluarga sewa kabin..

sebelah kabin kami, sekumpulan remaja lelaki dan perempuan yang turut sewa 2 kabin..syngnya, remaja perempuan tidak memakai tudung, lelaki hanya memakai seluar pendek...mereka bergurau senda,bertepuk tampar..cuba kita fikir, ibu bapa mereka tau ke anak2 mereka ke sini??  mereka tidak rasa berdosa ke di atas perilaku mereka?? ct hanya mampu doakan agar mereka berubah ke arah yang lebih baik... xsalah kita nak beriadah, tapi kenalah jaga batas2 pergaulan dalam Islam..

p/s : cuti ni nak pergi mana pula ya??
any idea?

4 comments:

fyy mokhtar said...

remaja zaman sekarang nak buat mcm mane. tiada batasan :)

Farhan AJ said...

betul tu ct.. kalau dah otak tu penuh hiburan je,hukum hakam dah letak tepi..

p/s - jom g desa waterpark.. :hoho

Norashiqin Kamaruzaman said...

wow g gunug ledang :terharu ct

heheh, kat ulu yam berlmbok...hahhah, last2 BL ngn family berkelah kt situ bio diowng malu dua2 je mesa2 kat situ, last2 diowng blah XD

umiliza989 said...

jom baca entry kt sini..
http://norliza989.blogspot.com/2011/06/bayar-cuma-rm30-tapi-dapat-macam-macam.html