Followers yang disayangi

Friday, 3 June 2011

Pengalaman lama menggamit lagi



سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Apa khabar semua? semoga sihat walafiat..Amin..ct nak kongsi ttg pengalaman ct masa duk asrama...selalunya dlm kul 5.30 pagi, ct dah bgn tidur....awalkan?? nak rebut bilik air dgn senior ok...then nak basuh baju lagi..hehehe...Pada satu pagi, ct bgn pagi.. then, ct terdgr ada org panggil nama ct... mendayu2 dia panggil mcm ni, "ct....ct...ct" pergh takut ok..korang rasa apa yg ct buat??dah lah ct duk katil atas masa tu...ct berani nak tgk kat luar tingkap tu.. tp ct pikir balik...klu nampak lembaga tu mcm mana?? dgn pantasnya, ct turun bwh..then tidur balik dekat kawan ct...hahaha..."hantu" kat asrama mmg menakutkan ok....

Actually, cite ni ct nak kongsi selepas ct  bebual dgn adik beradik ct ttg cite hantu....kitaorg dah lama xjumpa.. so mmg bestlah duk sembang adik beradik sampai kul 3-4 pagi... ct ingat lagi pesanan ustaz,ustazah dan parents ct..diaorg ckp, jgn lupa baca Al-quran setiap hari..klu mlm,jgn nak merayau2 sampai lewat pagi...sebelum tidur baca ayat Al-Kursi, baca doa tidur..lagi satu, surah Yassin tu penting kerana ia ibarat jantung atau hati..klu korang nak dekati seseorang, korang akan "tackle" melalui hati kan?? Maka, jika kita nak dekatkan diri dgn Allah, kita kenalah selalu baca Al-quran dan surah Yassin.... 

p/s : sudi2kanlah kongsi pengalaman 
cite hantu dgn ct

4 comments:

Norashiqin Kamaruzaman said...

assalamualaikum ct...=)
heheh spnjang duk asrama tak pnah lg la kena...hehhe, slalu ckp dlm hatu, "aku ta kaco ko, ko jgn kaco aku, sesungguhnya aku berlindung di bawah kekuasaan Allah" wuuuuuuu, hehe :p
tanak jumpa menda tu,BL tak kuat

★ aIsyaH ★ said...

urm..s0k0ng2...
feel d0wk asrama laen nan d0wk umah...kl0 kt asrama rse tk0wt nk jd 0wg plg laz td0w...kl0 bleyh b4 light 0ff tr0s nk td0w...kl0 kt umah jd 0wg laz...xder la tk0t sgt...hee...
knp cm ue eak..?:)

farah said...

alhamdulillah hgga saat nie tak pernah jumpa lg makhluk tu... tp slalu dgr cite2 seram kat asrama, kat umah jrang lak org cite wlupun hakikatnya makhluk tu sntiasa ada... sbb tu kat umah tade rsa tkut.. jd pkra tu kdgkala dr kta, klu seram sgt bek takyah sebar sbb rasa takut hnya kpd DIA...

miss ct said...

Assalamuaikum...
bl..tq sudi komen..ct pun xkuat sbnrnya... baik just dgr..belum lagi tgk..

aisyah...tq sudi komen..mayb kat umah tu.. kita duk umah..mak,ayah ada di samping kita..so xtakut sgt kot

farah..tq sudi komen.. bgslah xpernah jumpa..baca Al-quran tu penting...