Followers yang disayangi

Friday, 17 June 2011

Pengalaman berharga

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Apa khabar??semoga sihat walafiat..Amin..anda pernah lihat ragam pesakit di wad?? pengalaman ct melihat pesakit yang mengerang kesakitan, yang tidak boleh berckp dan bergerak, yang takutkan jarum dan sbgnya..Selalunya jam 9.30 sehingga 10.30 pagi adalah masa paling "busy" bagi sister dan jururawat-jururawat. Doktor-doktor pakar akan membuat pemeriksaan setiap pesakit dan semua waris diminta tunggu diluar.. peliknya, mcm mana waris nak tau perkembangan keadaan pesakit itu jika tiada di sisi pesakit bila doktor datang??

jika anda seorang wanita dan melawat di wad lelaki, anda wajib "jaga pandangan mata".. faham-faham jela bila berada di wad..aurat mereka bukan dikisahkan sgt...ditambah lagi dengan kehadiran doktor-doktor muda =p.. dalam Surah An-Nur ayat 31 yang sebhgn ayat tu bermksd "Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menjaga pandangan mereka (daripada memandang yang haram)..... "
p/s : syukur Alhamdulillah, atuk ct dah keluar wad

8 comments:

The Crow said...

ha.. Jangan pandang pandang. Jangan jeling jeling doktor muda tau. hehehe..

dalam Surah An-Nur ayat 31 yang sebhgn ayat tu bermksd "Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menjaga pandangan mereka (daripada memandang yang haram)..... "

Setuju! (^_____^)

noonaQQ said...

miss ct : gi hospital ke ct? wah~

naqiah said...

nk kene jga la nnti nk kene masuk hospital.. heee

TheSyafiq Mokhtar said...

assalamualaikum ct
atuk dah sembuh dah? alhamdulillah.. :)

miss ct said...

Assalamualaikum...

tc..tq sudi komen..ada mata,kena lah melihat..hehehe

noonaqq..tq sudi komen..ct jaga atuk kat wad

naqiah..sudi komen blog..selamat menjaga mata tu ya =)

fiq.. tq sudi komen.. Alhamdulillah ptg ni keluar wad... no more brick game =P

izzati wanie said...

ct, atuk ct sakit pe?? mcm mne keadaan atuk skrg ni??

Siti Safiyyah said...

teringat masa jaga arwah atok dulu. kene jaga2 mata. nasib baik masa jaga abah dulu, satu bilik dia sorang jek. alhamdulillah skang dah tak sakit dah. ^__^

Cik Ladies said...

ingatkan ct yang jadik nurse.. :P
a;hamdulilah, atuk ct dah sihat !